Strona główna > Aktualności, Platformy Cyfrowe > Nowości od Viacomu    

Nowości od Viacomu

2011-06-06

Grupa Viacom International Media Networks w najbliższym czasie wprowadzi do Polski dwie nowości programowe, czyli kanał dla kobiet Viacom Blink! oraz Nickelodeon HD. Nie będzie zapowiadanego kanał dla mężczyzn Spike, ale nie wykluczone, że do Polski zawitają inne, nowe stacje. W lipcu 2011 roku na polskim rynku zadebiutuje Viacom Blink! – kanał rozrywkowy tworzony z myślą o kobietach. Stacja będzie dostępna w ofercie dwóch wiodących operatorów: Multimedia Polska oraz telewizji nowej generacji n, jak również u innych dostawców, docierając do ponad miliona gospodarstw domowych.

Na pytanie czy Blink! będzie oferowany także w jakości HD, Monika Chojnacka – VP Entertainment Viacom International Media Networks Emerging Markets, odpowiada:

„Niebawem mamy zamiar wprowadzić wersję HD kanału dla dzieci Nickelodeon. I myślę, że za dwa, trzy lata to będzie standard. Dlatego ruszamy z Blinkiem! w formacie 16:9, żeby docelowo było nam łatwo wprowadzić taką zmianę. Ale jeszcze chwilę musimy poczekać i zbudować odpowiednio duży zasięg. Nasz kanał jest w zasadzie przystosowany do nadawania w jakości HD – w końcu cała nasza oferta programowa z portfolio firmy Endemol jest produkowana w wysokiej rozdzielczości. Tak więc, będziemy na to gotowi w momencie, kiedy zapadnie decyzja, aby stacje przełączyć na nadawanie high definition”.

Druga z zapowiadanych nowości to wspomniany Nickelodeon HD, czyli pierwszy w Polsce kanał dla dzieci dostępny w wysokiej rozdzielczości. Stacja ruszy prawdopodobnie w drugiej połowie br. (więcej). Grupa Viacom wycofuje się natomiast z planów wprowadzenia na polski rynek kanału dla mężczyzn Spike. „Po dogłębnej analizie rynku doszliśmy do wniosku, że lepszym rozwiązaniem na dziś jest stworzenie Blinka” – mówi Monika Chojnacka.

„W naszej ofercie, skierowanej do widzów w wieku 4-40 mamy zarówno kanały dla dzieci (Nickelodeon i niedawno wprowadzony na polski rynek – jako pierwszy w regionie Emerging Markets – Nick Jr); dla młodzieży (MTV, Viva); dla dorosłych (Comedy Central, Comedy Central Family, MTVNHD), a już w lipcu dołączy do nich Viacom Blink!, skierowany do kobiet. Mamy oczywiście plany, aby rozszerzać portfolio, tak aby widz otrzymywał od nas jak najbardziej atrakcyjną i zróżnicowaną ofertę, dostosowaną do jego gustu i zainteresowań” – dodaje.

W przyszłości można zatem spodziewać się kolejnych nowości telewizyjnych. Polska jest ważnym miejscem dla medialnego koncernu. Od kilku lat polski oddział nadaje międzynarodową wersję MTVN HD, a stacja Viacom Blink! swoją działalność rozpocznie właśnie od Polski.

Podziel się

Zobacz także:

Tags: , ,

Napisz komentarz

*